Bérszámfejtés kiszervezése

5 gyakori tévhit a bérszámfejtés kiszervezése kapcsán

Számos cégvezető aggódik a házon belüli számfejtés felszámolásától, aminek jórészt a bérszámfejtés kiszervezése körüli tévhitek adnak alapot. Az alábbiakban sorra vesszük a leggyakrabban előforduló tévedéseket, és pontról pontra megcáfoljuk azokat. Nézzük!

Vitán felül áll, hogy egy vállalat ott próbál meg fogni a kiadásokon, ahol csak tud. Ez a cég túlélésének és fejlődésének elemi érdeke. Ám néhány mítosz – ami sajnos masszívan tartja magát – megnehezítheti az ezzel kapcsolatos döntéseket. Lássuk, hogy melyek a bérszámfejtés kiszervezése körüli legelemibb tévhitek.

  • A bérszámfejtés kiszervezése túl drága
  • A vállalkozás kicsi ahhoz, hogy a számfejtést külsős végezze
  • Az időszak nem megfelelő a váltásra
  • A bérszámfejtés kiszervezése bonyolult
  • A bérügyek feletti kontroll kiesik a cégvezetés kezéből

Azok között a vállalatok között, amelyek idegenkednek a bérszámfejtés kiszervezésétől a fenti 5 válasz jelenik meg a leggyakrabban. Haladjunk sorban, és világítsuk meg, hogy miért nem igaz az állítások egyike sem.

BÉRSZÁMFEJTÉS, TB ÜGYINTÉZÉS, TANÁCSADÁS

KÉRJEN EGYEDI AJÁNLATOT!

1; A bérszámfejtés kiszervezése túl drága

Az egyik legnagyobb visszatartó erő, hogy a cégek áttérjenek a külsős bérügyes szakember foglalkoztatására, az nem más, mint a költségek körüli aggodalom. Pedig összehasonlítva egy napi 8 órában foglalkoztatott alkalmazott teljes bérköltségét például egy szerződtetett KATÁ-s vállalkozóval (aki után nem kell munkáltatói terheket fizetni), rögtön a bérszámfejtés kiszervezése felé billen a mérleg. Világszerte a cégek mintegy 38 százaléka döntött a külsős bérszámfejtés mellett, és visszajelzéseik szerint az erre fordított költségek nem haladják meg egy 8 órában foglalkoztatott bérét.

2; A vállalkozás kicsi a számfejtés kiszervezéséhez

Egy apróbb cégnél vagy kisvállalkozásnál gyakorta felmerül, hogy nem éri meg a bérszámfejtést átadni egy külsős megbízottnak. Ilyen esetekben vagy a tulajdonos, vagy egy alkalmazott félállásban látja el a bérügyek körüli teendőket. Ezzel két alapvető probléma van. Egyrészt a precíz bérszámfejtés időigényes munka, másrészt a vonatkozó adó- és pénzügyi rendelkezések ismerete nélkül potenciális szankcióknak tehetjük ki a céget.

3; Nem megfelelő az időszak a váltásra

Szintén gyakran előforduló tévhit, hogy a bérszámfejtő kizárólag év elején tudja átvenni a számfejtés körüli feladatokat. Tény, hogy a bérügyes szakembernek egyszerűbb dolga van, ha az adóév kezdetén vág bele a munkába, de amennyiben rálátása van az alkalmazottak számfejtési előzményeire, úgy nem okoz neki gondot felvenni a fonalat.

4; A bérszámfejtés kiszervezése bonyolult folyamat

Ennek épp az ellenkezője igaz! A házon belüli számfejtés időt és energiát von el a cégtől, így a vállalkozás nem képes maximális kapacitással a működésre fókuszálni. Egy pontos és rutinos bérügyintéző nem csupán a fizetések precíz számfejtésére garancia, de elláthatja a munkavállalók be- és kijelentését, TB ügyintézését, elkészítheti az SZJA bevallásokat, intézheti a TAJ szám kiadásokat, stb.

5; Megszűnik a bérügyek feletti kontroll

Fontos megérteni, hogy a bérszámfejtés kiszervezésével nem kerül át a cégvezetés egy szelete külsős vállalkozó kezébe. A bérszámfejtés strukturálása továbbra is a tulajdonos irányítása alatt marad, a metódusba pedig annyi átláthatóság kapcsolható, amennyi csak szükséges. Érthető a kezdeti bizalmatlanság, hiszen a munkavállalók béradatai szenzitív adatok, de a megbízási szerződésbe akár a titoktartási kötelezettség is bevonható.