A bérszámfejtés menete

Közzétéve

A bérszámfejtés menete sokszor nem kőbevésett szabály: igazodik a munkarendhez, a megrendelő igényeihez és a bevallási határidőkhöz. Mégis a lényeges momentumok egy jól meghatározható metódus szerint épülnek fel, melyeket az alábbiakban szemléltetünk.

A bérügyintéző munkáját egy igen mély merítésű írásban itt boncolgattuk, ha bővebben szeretne olvasni a munkakörről, a teendőkről, a szükséges képesítésről, kattintson.

1; A hónap során keletkezett munkavállalói adatok megküldése

A szerződésben meghatározott időpontban megtörténik a munkavállalói adatok – így a jelentéti ívek, szabadságos papírok, stb – elküldése. Ezt legcélszerűbben elektronikus formában érdemes küldeni, így az adatok gyakorlatilag azonnal rendelkezésre állnak, ezzel a tényleges bérszámfejtés munka rögtön meg is kezdődhet.

2; Az Adatok feldolgozása, a bérszámfejtés megkezdés

A munkavállalói adatok fogadását követően megkezdődik az adatfeldolgozás, mely a jogszabályokban előírtaknak, illetve a szerződésben meghatározottaknak megfelelően történik. A munka során előállításra kerülnek a dolgozók bérjegyzékei, bérösszesítői.

BÉRSZÁMFEJTÉS, TB ÜGYINTÉZÉS, TANÁCSADÁS

KÉRJEN EGYEDI AJÁNLATOT!

Ajánlatkérés

Amennyiben TB ügyintézésre, baleseti táppénzzel kapcsolatos teendők ellátására, tanácsadásra vagy egyéb, szerződésben meghatározott feladat ellátásra is szükség van, annak végrehajtása is ebben a metódusban történik.

Itt érdemes megjegyezni, hogy a betegszabadság kezdetét a munkavállalónak kötelessége jelenteni a munkáltatói jogkör gyakorlója felé. A betegszabadságot igazoló orvosi iratot (táppénzes papírt) a munkavállalónak – amint alkalma nyílik rá (ez nagyrészt a betegséget követő első munkanap) – le kell adnia a munkáltatójának.

A bérszámfejtés fennakadásának elkerülése végett a munkáltató az eredeti orvosi igazolás bemutatásáig a szkennelt, fotózott példányt is el szokta fogadni. Hasonló a helyzet a GYÁP és a baleseti táppénz ügyintézése kapcsán, ugyanazzal a kikötéssel, hogy az első munkába állás napján az eredeti iratot az alkalmazottnak szükséges bemutatnia a munkáltatói jogkör gyakorlója felé.

3; A számfejtés visszaellenőrzése

Igény szerint az elkészült jegyzékek, összesítők, kimutatások elektronikus formában ellenőrzésre, jóváhagyásra visszaküldésre kerülnek a megrendelőhöz. Amennyiben a megbízó mindent rendben talál, úgy megkezdődhet a fizetések utalásához szükséges listák elkészítése és átadása.

4; Adatszolgáltatás

Amennyiben a szerződés kitér rá, ebben a fázisban megtörténik a kötelező adatszolgáltatás az egyes hivatalos szervek felé.

Ne maradjon le a friss hírekről, kövessen!


HOZZÁSZÓLÁSOK