Cégkapu

Jövőre kötelező lesz a cégkapu használata

Csak a cégkapun keresztül lehet elektronikus adóügyeket intézni 2019. január 1-jétől. Az intézkedés alól egyedül az egyéni vállalkozások mentesülnek, ők továbbra is használhatják majd az ügyfélkaput a NAV-val történő elektronikus érintkezés során.

KÜNY, azaz Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartás néven használhatjuk tovább jövőre az eddig ügyfélkapuként ismert szolgáltatást. Egészen pontosan magánszemélyként, illetve egyéni vállalkozóként használhatjuk, a többi gazdálkodó szervezet a továbbiakban cégkapus regisztrációra kötelezett.

Mi az a cégkapu, hol kell regisztrálni?

A cégkapu – ahogyan az eddigi ügyfélkapu – az elektronikus ügyintézések színtere. 2019. január 1-jétől a cégek a NAV-val történő elektronikus kapcsolattartást, a hivatalos dokumentumok le-és feltöltését, beadványok, bevallások elküldését kizárólag a cégkapun keresztül intézhetik az adóhatósággal.

BÉRSZÁMFEJTÉS, TB ÜGYINTÉZÉS, TANÁCSADÁS

KÉRJEN EGYEDI AJÁNLATOT!

A cégkapu regisztrációja ide kattintva érhető el, és funkcionalitását tekintve tökéletesen megegyezik az ügyfélkapuval. Mindez azt is jelenti, hogy a dokumentumok fel- és letöltése, tartós tárba rakása ugyanazon a logikán alapul. A regisztrációt a cég képviseletére jogosult személy végezheti.

A regisztrációs folyamat során ki kell választanunk a gazdálkodó szervezet szervezeti formáját, és meg kell adnunk a kötelező adatokat. A folyamat befejeztével hozzáférést kapunk közhiteles nyilvántartáshoz, illetve különböző lekérdezéseket hajthatunk végre.

A NAV külön értesítést küld minden olyan szervezetnek, amely érintett a regisztráció kezdeményezése kapcsán. Az adóhatóság tehát segít az eligazodásban abban az esetben, ha nem vagyunk egészen biztosak a dolgunkban azzal kapcsolatban, hogy érintettek vagyunk-e a regisztrációs kötelezettségünkben.